
ISO 20000 Bilgi Teknolojileri – Hizmet Yönetim Sistemi Standardı, bilgi teknolojileri hizmeti sunan firmaların ya da birimlerin iç ve dış müşterilerinin beklentilerini karşılayabilmeleri, durumlarını ve performanslarını sürekli iyileştirme ve geliştirmeleri, ilgili operasyonlarını yönetmelerinde ve hizmet vermelerinde hangi yöntemleri uygulayacakları, nasıl uygulayacakları konularında kılavuzluk eden bir standarttır. Süreç tabanlı olup ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi veya ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi gibi standartlarla da entegre edilerek uygulanabilir.
ISO/IEC 20000-1 Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistemi (HYS) en iyi uygulamalarının ve yönetim süreçlerinin tanımlandığı ve açıklandığı ITIL (Information Technology Infrastructure Library – Bilgi Teknolojisi Altyapı Kütüphanesi) çalışmalarına dayanan bir standarttır.
- Tüm müşterilere yöneliktir ve maliyeti en uygun hale getirir.
- Bilgi teknolojisi hizmetlerini çalışır durumda tutar.
- Bilgi teknolojisi risklerini ve karmaşıklığını yönetir.
- Zaman tasarrufu sağlar.
- Rekabet avantajı sağlar.
- Hizmet süreçlerinde güvenlik, sürat ve erişilebilirlikte artış sağlar.
- Müşterilerin ihtiyaçlarını doğru belirleme, uygun ve zamanlı destekle müşteri memnuniyeti sağlar.
- Kaynakların daha verimli ve etkin kullanımını sağlar.
ISO/IEC 20000-1:2018 Bilgi Teknolojisi Hizmet Yönetim Sistemi Standardı, tüm ölçek ve sektördeki firmalara uygun bir standarttır.